Dag 108/180 - 'Weet je nog...? Plannen!'

 

 

Hey WordFit'er,

 

Een goede maand geleden gaf ik je al mee dat het belangrijk is om dingen in te plannen. Dit gaat je echt helpen om bepaalde gedragingen tot een gewoonte te maken.
 

 

Plannen geldt voor momenten waarop je voor jezelf bepaald te gaan bewegen. Ik vroeg je niet voor niets om enkele 'ingeplande trainingen' te bepalen voor jezelf. Ook al blijft het zo dat vooral wat meer bewegen doorheen de dag voordelen voor je gezondheid gaat opleveren. En dat 'meer bewegen doorheen de dag' hoeft echt niet altijd moeilijk te zijn hoor. Gewoon door eens wat meer recht te staan. HIER vind je nog eens de tips terug die je kan toepassen en die je echt gaan helpen wat meer recht te staan en dus meer te bewegen. Ook wil ik je er nog maar even aan herinneren dat elk uur je hartslag gedurende 2 minuten omhoog brengen ook effectief een positieve invloed gaat hebben op je gezondheid. En daarvoor kunnen natuurlijk de cardio-oefeningen die je al meekreeg van pas komen.

Als je dan nog eens elke 20 minuten dat je hebt gezeten de 5 oefeningen van de WordFit-break kan uitvoeren, ben je wat betreft bewegen al goed op weg om een fittere persoon te worden!

 

Maar ook wat betreft je voeding kan het je echt helpen om op voorhand te gaan bepalen wat je de volgende dag gaat eten. En daar zou ik je de komende dagen wat willen bij ondersteunen. Ok, ik gaf je al mee dat het echt kan helpen om 's avonds te bepalen wat je de volgende dag als tussendoortje gaat eten. Dat is natuurlijk iets wat je kan blijven doen. Maar in de praktijk, bij het begeleiden van mensen, heb ik ook gemerkt dat het helpt om vooraf te bepalen wat je de dag nadien gaat klaarmaken als lunch en avondeten. Voor sommigen werkt het zelfs nog beter om ineens een soort van weekmenu op te stellen. Dat mag je zeker en vast doen. Probeer het eens uit zou ik zeggen. Het kan je ook helpen om te bepalen wat je allemaal in huis moet halen als je boodschappen gaat doen.

Maar ik zou je dus de komende dagen willen vragen om telkens door te geven wat jij de volgende dag gaat eten. Je tussendoortje, je lunch en je dinner. Dit gaat er voor zorgen dat je weer wat bewuster gaat omgaan met je voedingsgewoontes en -patroon. En dat gaat je zeker helpen! Vul dus onderaan deze pagina maar in wat je morgen gaat eten... Gebruik je gezond verstand en laat je creativiteit werken. Je kan hiermee ook laten zien wat je tot nu toe al hebt opgestoken van dit Voel je goed in jeVel-programma ;-)

We houden contact!

 

Fitte groeten,

Fré

 

EXTRA: als hulp en om je nogmaals te inspireren wat je zo al kan eten als tussendoortje... Check HIER nog eens de WordFit-tussendoortjeskaart!

 

Wat ik morgen ga eten...