Sporten met rugpijn? WordFit.be Weg met die rugpijn

 

 

Hey WordFit'er,

 

Vroeger werd te vaak aangeraden om platte rust in acht te nemen als je rugpijn had. Tegenwoordig wijzen meer en meer wetenschappelijke onderzoeken echter in de andere richting. Gelukkig beseffen artsen, specialisten en personal trainers meer en meer dat blijven bewegen met rugpijn een beter advies vormt. Het gaat de rugpijn sneller verlichten en zorgen voor een sneller herstel.


Hierbij enkele WordFit-tips om door middel van bewegen je rugpijn te verminderen...

  • Beweeg steeds onder je pijngrens. Je mag dus geen pijn voelen bij het bewegen. Voel je toch pijn? Ben je niet vergeten te bracen? Indien je wel gebracet hebt en toch nog pijn voelde is het aangeraden even te rusten. Eventueel kan je wel nog eens proberen om een andere oefening of acticviteit uit te voeren.

  • Zit of sta nooit langer dan een kwartier in dezelfde houding. Dit gaat je alleen maar meer rugpijn bezorgen. Er bestaat nu eenmaal geen enkele houding die je uren na elkaar kan volhouden. Houd wel zoveel mogelijk rekening met een correcte lichaamshouding (neutrale krommingen in je wervelkolom en correcte houding van je schouders) en probeer zoveel als mogelijk te bracen. Indien je afwisselt van houding ga je de druk in wervelkolom steeds wat verleggen en daardoor ook elke keer andere structuren belasten. 

  • Blijf gewoon al je dagelijkse taken uitvoeren. Enige voorwaarde is dat dit ook onder de pijngrens kan. Doe ze misschien aan een rustiger tempo maar blijf ze wel doen! Durf bepaalde dingen in 2 of 3 keer te doen zodat je kan afwisselen tussen belasting en ontspanning.

  • Beweeg elke dag minstens een 30-tal minuten. Door te bewegen krijgen je tussenwervelschijven de kans om zich tussen je wervels te ‘wurmen’. En dat zorgt uiteraard ook voor minder belasting. Een ideale oefening hiervoor is ook de 4e oefening van de WordFit-break die je hieronder ziet afgebeeld. Deze krijg je mee op dag 14 van het Weg met die Rugpijn-programma... Wil jij de uitleg ontvangen over hoe je deze oefening uitvoert? Samen met de andere 4 oefeningen van de WordFit-break? Stuur me even een mail naar info@wordfit.be en ik stuur je het overzichtje toe.

 

In bepaalde gevallen beter toch niet bewegen? 

Indien het ernstige rugpijn betreft of je rugpijn komt voort van bijvoorbeeld een infectie of een tumor is het niet altijd aangewezen te blijven bewegen. Maar in dat geval ben je normaal altijd in behandeling bij een dokter of specialist. Die zal dan wel aangeven of het voor jouw specifieke geval verstandig is om te bewegen. Wel kan het Weg met die Rugpijn-programma nog altijd een eventuele aanvulling zijn op je huidige behandeling.

 

[promo-banner-1]

 

Honderden mensen met rugpijn werden al geholpen door het volgen van het online Weg met die Rugpijn-programma. Twijfel jij nog? Lees dan HIER even of dit online begeleidingsprogramma ook jou kan helpen.

Ik kijk er in ieder geval al naar uit jou te kunnen begeleiden en je af te helpen van je rugpijn!

 

Tot binnenkort!

 

Groetjes,

Frédéric Heylen

 

Lees ook:

 

Ebook Rugpijn WordFit Online coaching

 

40 tips voor een gezond en energiek leven

Ontvang je gratis versie van de
"40 tips voor een gezond en energiek leven".

 

 

Afraken van je rugpijn?

Het kan!
Ontdek er meer over


Dat wat je gewoon hoeft te weten. Als 1e stap...

Ontdek die dingen die ik al jarenlang meegeef aan m'n cliënten.

Omdat ik heb gemerkt dat iedere persoon ermee geholpen is.

 

Kleine aanpassingen die echt een groot verschil betekenen.



 

Test CTA met afbeelding

Abonneer je op m'n podcast-kanaal

Goed in je Vel-podcast
Cover Fit zonder fitness Boek Fré Heylen van WordFit

 



 

Laat je verrassen en geef jouw leven een positieve boost.

 

Bestel hier je exemplaar